Implantologia Mława

Implantologia jest dziedziną stomatologii, która zajmuje się uzupełnianiem braków w uzębieniu przy pomocy implantów zębowych. Stosowany implant musi być obojętny dla organizmu (wykonany z takiego materiału) – by nie wchodził w reakcję biologiczną. Jest on umieszczany w kości i łączy się z tkankami .

Wszczepiane pacjentom implanty pełnią funkcje czynnościowe i estetyczne.

W potocznym języku można przyjąć, że implanty to „sztuczne korzenie” zębowe.

Implanty mogą być stosowane do uzupełnienia pojedyńczego zęba lub wielu zębów. Można je również zastosować do stabilizowania protez zębowych.

Zaletą implantów jest to, że są strukturą najbardziej zbliżoną do naturalnych zębów.

Zabieg wszczepienia implantów poprzedzony jest badaniem i analizą stanu uzębienia pacjenta. Lekarz stomatolog zbiera wszystkie informacje, które są mu niezbędne dla zaprojektowania skutecznego i efektywnego leczenia. Po ułożeniu harmonogramu, oszacowaniu ewentualnego ryzyka oraz określeniu kosztów, przedstawia te dane pacjentowi, który podejmuje decyzję, czy chce się poddać leczeniu.

Poszczególne etapy leczenia dzieli wiele miesięcy przerwy, podczas których tkanka pacjenta goi się, zrasta i regeneruje. Jest to konieczne dla bezpiecznego przeprowadzenia etapów następnych.

W niektórych sytuacjach istnieje możliwość natychmiastowej odbudowy zęba na implancie

Skuteczność i cena leczenia implantologicznego zależna jest od czasu jaki upłynął od usunięcia zęba do momentu implantacji. Jeżeli lekarz wskazuje czas, w jakim powinno się je przeprowadzić, to należy się tego harmonogramu trzymać. Dzieje się tak dlatego, że po usunięciu zęba dochodzi do resorpcji kości (jej zanikania) i z czasem wszczepienie implantu może się okazać niemożliwe.